En blomma med brister

2014-05-13 @ 12:22:59
Man kan inte vänta på att bli redo, för man kan nog aldrig riktigt bli redo. Allt handlar om att våga. Och man måste våga för att vinna (men att våga är det läskigaste som finns).

'Men när jag insåg att jag tyckte om honom blev jag fullständigt livrädd. Jag förstod ju vad som skulle komma härnäst. Riktiga känslor. Jag gjorde allt jag kunde för att tvinga iväg dem. Ville inte släppa in dem, vågade inte släppa in dem. Tillslut hade jag inget val. De hade ätit upp hela min kropp och tagit över all min tankeverksamhet. Jag var tvungen att erkänna att mitt hjärta enbart dunkade av glädje för att få vara med honom. Jag insåg också att han nu har makten över mig. Och den förra personen som hade det, missbrukade den ju. Den personen förstörde allt var tilltro, tillit och kärlek verkligen var för mig. Och om någon gör så mot mig igen kanske jag riskerar att bli en sådan som aldrig släpper någon inpå livet igen - någonsin.
 

Blunda. Ett. Två. Tre.
Hoppa rätt in i och håll alla jävlar tummar och tår för att det går vägen.' 
- Michaela Forni


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0